Izvješće o projektu
29. edukativna muzejska akcija
Muzeji i STEAM?!
16.4.2024. – 18.5.2024.
Kninski muzej sudjeluje na 29. edukativnoj muzejskoj akciji s temom
“MATEMATIKA U SLUŽBI UMJETNOSTI “.
Prvi dio akcije odnosi se na projekt koji su osmislili i izradili učenici SŠ Lovre Montija i SSŠ Kralja Zvonimira iz Knina. Učenici iz ove dvije škole (3. i 4. razred) su pod vodstvom profesorica sudjelovali na prvoj radionici u Kninskom muzeju, gdje su kroz zabavnu matematičko – logičku igru (Potraga za Zvonimirovim blagom, Hanoi toranj i Mondrianove puzzle) povezani matematika i umjetnost.
Autorice programa: Mirela Jelovina Koštroman, Marjeta Amanović, Zlata Bilandžija, Magdalena Miličević
Voditeljica programa: Ivana Mikulić Sarić
Više na poveznicama: https://www.facebook.com/share/p/cBk6sN7CUdSYqJJv/
https://www.facebook.com/share/p/Lz6tNx9838gD1nPz
Drniški muzej sudjeluje na 29. edukativnoj muzejskoj akciji s temom
“UMJETNOST KAO MATEMATIČKI IZAZOV” .
„Umjetnost kao matematički izazov“ naziv je projekta koji su osmislili i izradili učenici SŠ Lovre Montija , SSŠ Kralja Zvonimira iz Knina i SŠ Ivana Meštrovića iz Drniša. Projekt je osmišljen kao zabavna logičko-matematička igra koja ima tri različita segmenta, među kojima su „Hanoi toranj“, „Mondrianove puzzle“ i zagonetni zadatak „Potraga za Vrelom života“. Učenici naše škole sudjelovali su u osmišljavanju zadataka te izradi rekvizita za igre.
Autorice programa: Marjeta Amanović, Zlata Bilandžija, Mirela Jelovina Koštroman
Voditeljica programa: Antonia Tomić Više na poveznici : https://www.facebook.com/share/p/gKm1LtJbi3DMRJqo/
Međunarodni dan broja π
Ovaj dan slavi se diljem svijeta u čast jednoj od najpoznatijih matematičkih konstanti – “π”, a datum 14. 3. izabran je kao Dan broja Pi zbog njegove veze s decimalnim prikazom broja Pi =3,14.
Mnogi ljubitelji matematike širom svijeta slave ovaj dan organizirajući razne aktivnosti poput natjecanja u recitiranju decimala Pi-ja, izrade Pi kolača, izvođenja znanstvenih eksperimenata vezanih uz Pi. Naša škola ovaj važan datum obilježila je u suradnji sa Srednjom školom Ivana Meštrovića iz Drniša i Srednjom školom kralja Zvonimira iz Knina!
Više na poveznici: Međunarodni dan broja π
Zlatna večer matematike
Dana 6. prosinca 2023. u Splitu u prostorima Galerije Emanuel Vidović i Prokulture održana je jedanaesta po redu Zlatna večer matematike. Naša škola je predstavljena sa dvije aktivnosti,
U naše vještine utkana je matematika te Skriveno blago kralja Zvonimira.
Više na poveznici: https://sites.google.com/view/zvm2023/split
Više na poveznici: Zlatna večer matematike
Europski tjedan vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju
Godina 2023. je Europska godina vještina. Učenici Srednje škole Lovre Montija sudjelovali su u obilježavanju Europskog tjedna vještina u strukovnom obrazovanju. Učenice prvog i trećeg razreda agrotehničar pripremile su radionice na temu „Mathematics is in our skills“ koje su provele kroz prvo obrazovno razdoblje 2023./2024. školske godine.
Sva događanja su prijavljena, prihvaćena te uvrštena u program događanja među 2015 ostalih događaja diljem cijele Europe.
Poveznice na prijavljena događanja: https://year-of-skills.europa.eu/index_en
https://year-of-skills.europa.eu/index_enhttps://year-of-skills.europa.eu/events-and-activities/mathematics-our-skills-2023-12-06-0_en
Vješto s matematikom
Međuškolski projekt srednjih škola “Vješto s matematikom”
Trajanje projekta: tijekom školske godine 2023./2024.
Nositelji projekta:
Mirela Jelovina Koštroman, prof. – Srednja škola Lovre Montija, Knin
Marjeta Amanović, prof. – Srednja strukovna škola kralja Zvonimira, Knin
Zlata Bilandžija, prof. – Srednja škola Ivana Meštrovića, Drniš
Sudionici: učenici trećih razreda
Ciljevi:
– poticanje razvoja IKT vještina
– poticanje razvoja vještina suradničkog učenja i rada u grupi
– razvoj kritičkog mišljenja i rješavanja problema
Aktivnosti
1. aktivnost: učenici su razvijali vještine osmislivši „Escape Room“ na temu „Blago kralja Zvonimira“ te izrađujući Mondrijanove puzzle kroz
– proučavanje i istraživanje koncepta Escape rooma
– proučavanje povijesnih izvora vezanih za kralja Zvonimira i kraljicu Jelenu
– proučavanje i istraživanje principa Mondrijanovih puzzli
– proučavanje izrade kolača i sapuna
2. aktivnost: suradnja učenika na sastavljanju međusobobno povezanih eksponata:
– svaki eksponat potiče na razvijanje određenih vještina (kritičkog razmišljanja, suradnja, kreativnost, znatiželja)
– izrada puzzli uz razvijanje vještina rada s drvom i bojama
3. aktivnost: diseminacija prvovedenih aktivnosti:
– učenici prezentiraju Escape room posjetiteljima, Mondrijanov izazov
4. aktivnost: International Day of Mathematics
– povezivanje različitih vještina s brojem Pi, obilježavanja dana broja Pi u Gradskoj knjižnici u Kninu nizom predavanja i radionica
5. aktivnost: sudjelovanje učenika u EMA projektu (Edukativna muzejska akcija)