preskoči na sadržaj
Vijesti

Računalni tehničar za strojarstvo

Ovaj put Vam donosimo prilog o računalnim tehničarima za strojarstvo. U galerijama Strojari su  slike iz njihovog obrazovanja, a u prilogu opis školovanja. Pogledajte!


 

Računalni tehničar za strojarstvo: odgojno obrazovni program se sastoji od općeobrazovnog dijela i stručnog dijela. Cilj je stjecanje znanja, vještina i navika koje će omogućiti obavljanje poslova u zanimanju RAČUNALNI TEHNIČAR U STROJARSTVU.

 

Zadaci: Današnji strojevi i postojenja su složeni, automatizirani sustavi i osim stojarskog  dijela uz opremljenost senzorima i izvršnim elementima, upravljani su računalom. Stoga pristup projektiranju i oblikovanju, rukovanju i korištenju te nadzoru i održavanju zahtijeva interdisciplinarnost:

Usvojiti spoznaju o važnosti organizacije rada koja može odgovoriti prilagodnoj, konkurentnoj i pouzdanoj strojarskoj proizvodnji s osiguranjem roka i kvalitete.

Spoznati važnost korištenja raznih izvora i oblika energije i njihove pretvorbe te racionalnog korištenja.

Spoznati važnost  rada na siguran način, primijenjujući pravila zaštite na radu u očuvanju zdravlja i okoline.

Razviti sposobnost komunikacije sa suradnicima, korisnicima usluga i društvom u cjelini.

Osposobiti se za daljnje unapređenje, samoobrazovanje i cjeloživotno obrazovanje.

Znati i umjeti koristiti stručnu literaturu

 

1. Ovladati temeljnim strojarskim znanjima o strojnim dijelovima, sklopovima i strojevima:

Upoznati sastav, svojstva i označavanje materijala prema standardu.

Osposobiti učenike za pravilan izbor i primjenu materijala u konstrukcijama i alatima.

Razviti svijest o utjecaju tehničkih materijala na okolinu i potrebu rješavanja problema.

Znati izraditi jednostavne skice strojarskih dijelova i sklopova, čitati shemu, radionički i sklopni crtež.

Osposobiti učenika za grafičko komuniciranje u strojarstvu.

Znati vrste mjerila i uređaja, pravilan izbor i uporabu.

Spoznati karakteristične postupke obrade materijala i procese sastavljanja sklapanjem strojnih dijelova.

Upoznati postupke ručne, strojne i toplinske obrade te postupke spajanja i obradu plastičnom deformacijom.

Usvojiti znanja o vrsti strojnih dijelova, svojstvima i funkciji u sklopovima.

Steći znanja o vrstama opterećenja, naprezanjima i dimenzioniranju strojnih dijelova, sklopova i strojeva.

Razviti osjećaj za točnost, urednost i sustavnost u konstruiranju, izradi, ugradnji i održavanju dijelova strojeva i sklopova.

Znati projektirati tehnološki proces.

Usvojiti vrste alata i naprava, način rada i primjenu za dobivanje izradaka bez skidanja strugotine.

Znati proračunati i konstruirati alate i naprave za razne namjene.

Upoznati stvaranje hidraulične energije i stlačenog zraka te prijenos medija.

Usvojiti značenje, postupke i provođenje kontrole kvalitete.

Znati hidraulične i pneumatske izvršne, regulacijske i upravljačke elemente s njihovim simbolima, funkcijom i načinom rada.

Ovladati projektiranjem pneumatskih i hidrauličnih shema i slaganjem na didaktičkim pločama.

Znati temelje termodinačke pretvorbe toplinske energije u mehanički rad.

Ovladati osnovnim proračunima i konstrukcijama toplinskih strojeva, uređaja i postrojenja.

Usvojiti vrste hidrauličnih strojeva i načine rada.

Usvojiti temeljne proračune i konstrukcije hidrauličnih i pneumatskih strojeva i uređaja.

 

2. Ovladati temeljnim znanjima iz elektrotehnike, računalstva i automatske regulacije i upravljanja:

Spoznati građu, mogućnosti računala i područja primjene.

Razviti naviku svrsishodnog služenja izvorima informacija korištenjem računala.

Osposobiti učenika za samostalno služenje računalom u obradi tekstova, tablica, baza podataka i prezentacija.

Znati pripremiti i raščlaniti jednostavnije probleme iz područja strojarstva, do razine pogodne za izradu programa.

Znati sastaviti jednostavni program u jeziku Pascal, Visual Basic.

Usvojiti temeljna znanja zakonitosti u elektrotehnici.

Znati svojstva, označavanje i primjenu elektroničkih elemenata.

Upoznati strukturu, način rada i primjenu električnih strojeva kao pogonskih strojeva u strojarstvu.

Upoznati pojmove i osnovne principe u regulaciji i upravljanju.

Znati projektirati blok sheme jednostavnih regulacijskih sustava i jednostavne sheme upravljanja.

Osposobljavanje za samostalnu realizaciju shema upravljanja korištenjem električnih i pneumatskih elemenata.

Upoznati upravljanje pomoću programabilnih uređaja.

 

3. Ovladati primjenom računala u području strojarstva

Spoznati i oblikovati strojne dijelove i sklopove na računalu.

Biti sposoban analizirati i optimizirati proizvod na računalu prije njegove materijalizacije.

Biti sposoban simulirati budući strojni dio, sklop ili stroj s utjecajem svojstava i funkcijom koje posjeduje kao objekt na računalu.

Znati projektirati i konstruirati alate i naprave na računalu.

Znati strukturu i načine rada numerički upravljanih strojeva.

Upoznati načine, mogućnosti, svrhu i zahtjeve pri povezivanju NU strojeva u obradne sustave.

Upoznati strukturu, načine i zahtjeve u automatiziranim linijama za sastavljanje.

Znati izraditi tehnologiju složenog izratka za NU stroj na upravljačkoj napravi.

Izraditi strojni dio na NUAS.

Usvojiti temeljna znanja za operativni rad na automatiziranoj opremi i sustavima.

Usvojiti temeljna znanja za nadzor pri vođenju procesa u proizvodnim pogonima.

Upoznati procese održavanja vođenih računalom.

 

Trajanje obrazovanja: 4 godine.

 

Uvjeti za upis: završena osnovna škola, propisani broj bodova. Značajni predmeti za bodovanje su: hrvatski jezik, strani jezik, matematika, fizika, tehnička kultura, uspjeh u 7. i 8. razredu.

 

Nastavni plan:

 

Hrvatski jezik: 3 sata tjedno sve četiri godine.

Strani jezik: 2 sata tjedno sve četiri godine.

Povijest: 2 sata tjedno na prve dvije godine.

Vjeronauk / Etika: 1 sat tjedno na sve četiri godine.

Zemljopis: 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini.

Politika i gospodarstvo: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.

Tjelesna i zdravstvena kultura: 2 sata tjedno na sve četiri godine.

Matematika: 4 sata tjedno sve četiri godine.

Fizika: 2 sata tjedno na prve tri godine.

Kemija: 2 sata tjedno na prvoj godini.

Računalstvo: 2 sata tjedno na prve dvijegodine.

Tehničko crtanje: 2 sata tjedno na prve dvije godine.

Tehnička mehanika: 2 sata tjedno na prve tri godine.

Tehnički materijali: 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini.

Tehnol. obr. i sastavlj.: 2 sata tjedno na prve dvije godine.

Elementi strojeva: 3 sata tjedno na drugoj godini.

Strojarske konstrukcije: 2 sata tjedno na trećoj i četvrtoj godini.

Termodinamika: 2 sata tjedno na trećoj godini.

Topl. strojevi i uređaji: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.

Hidraul. i pneumatika: 2 sata tjedno na trećoj godini.

Hidr. i pn. str. i uređaji: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.

Rač. upr. num. strojevi: 1 sat tjedno na trećoj i četvrtoj godini.

Alati i naprave: 2 sata tjedno na trećoj godini.

Kontrola kvalitete: 1 sat tjedno na četvrtoj godini.

Elektrotehnika: 3 sata tjedno na trećoj godini.

Upravljanje i regulacija: 2 sata tjedno na trećoj godini.

Vođenje proizvodnih procesa računalom: 2 sata tjedno na četvrtoj godini.

Praktična nastava: 2 sata tjednona prvoj i trećoj, tri sata tjedno na drugoj te 7 sati tjedno na četvrtoj godini.

Izborni dio (strukov. pred.) se izvode prema uvjetima škole i interesima učenika: 1 sat tjedno na četvrtoj godini.

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vedran Laća   datum: 5. 6. 2011.

Tražilica

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča

Anketa
Crno ili bijelo?




Korisni linkovi
Dnevni tisak

Šibenko - kninska žu...


Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju